איך להפחית מריבות בין אחים?

אחת הדרכים להפחית משמעותי את המריבות בין הילדים היא ללמד את הילדים את החשיבות והערך שב”עבודת צוות”. כאשר אין גיבוש משפחתי ואווירה של צוות, הילדים באופן טבעי מתמקדים במי מקבל הכי הרבה: תשומת לב, צעצועים, אוכל, אהבה וכו’. אווירת צוות גם מייצרת את תחושת השייכות הכל כך חשובה אצל ילדים. אז דברו עם המשפחות שלכם על הנושא, תשאלו אותם מה זה אומר להיות צוות, ציינו בפניהם את היתרונות. וכשכולם מתלהבים מהנושא צרו דגל או סמל משפחתי, הימנון משפחתי וחזון משפחתי. כשיגיע הזמן לנקות את הבית תנו לילדים לבדוק כמה זמן לוקח לכם לסיים את כל המטלות כצוות! וכמה כיף זה לעשות דברים ביחד, במיוחד את הדברים הפחות כיפים.

להלן עוד רעיונות איך להפוך את המשפחה לצוות:
– שחקו עם כל המשפחה משחקים לא תחרותיים כמו יצירת פסלים אנושיים כאשר אבא ואמה הם הפסלים והילדים מפסלים אותם (לא לשכוח להצטלם).
– עשו “פרוייקטים” משותפים כגון: בנו אתר אינטרנט או בלוג משפחתי, הכינו אלבום תמונות מודפס או אלקטרוני עם תמונות שהילדים מצלמים, הדפיסו אותן וצרו ביחד קולאז’ משפחתי ממוסגר לתליה על הקיר, העלו הצגה משפחתית, כיתבו סיפור משפחתי בהמשכים, ועוד….
– עשו אסיפות משפחתיות והחליטו ביחד על דברים הנוגעים לכל המשפחה, כולל פעילויות לסוף שבוע, תכנון מסיבת הפתעה לסבא/סבתא, וגם על בעיות הנוגעות לכולם. החליפו את “מזכיר האסיפה” בכל מפגש כך שגם הילדים יקבלו הזדמנות להיות מנהיגים.


כתוב תגובה